Protokół z obrad Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” w Żyradowie w dniu 28 maja 2022 roku

1. Otwarcie obrad Walnego Zgromadzenia i wybór Prezydium
Obrady Walnego Zgromadzenia rozpoczął przewodniczący Rady Nadzorczej
Wybór Prezydium
• pan Dariusz Owczarek - przewodniczący
• pani Katarzyna Olszewska - sekretarz
• pan Ernest Surmacz - członek

Upoważnionych do głosowania: 71 osób
Głosów „za”: 71
Głosów „przeciw”: 0
Głosów „wstrzymujący się”: 0

Uchwała nr 1/2022 została przyjęta.  

2. Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej

Do składu Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej zaproponowano trzy osoby


Upoważnionych do głosowania: 73 osób
Głosów „za”: 73
Głosów „przeciw”: 0
Głosów „wstrzymujący się”: 0

Uchwała nr 2/2022 została przyjęta.  

3. Przyjęcie porządku obrad Walnego Zgromadzenia

Przewodniczący Prezydium p.  Dariusz Owczarek przedstawił porządek obrad:
1. Otwarcie obrad Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” i odczytanie listy pełnomocnictw
2. Wybór Prezydium Zgromadzenia.
3. Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej
4. Przedstawienie proponowanego porządku obrad, dyskusja i przyjęcie porządku obrad.
5. Przedstawienie sprawozdania Rady Nadzorczej za rok 2021
6. Przedstawienie sprawozdania Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za rok 2021
7. Przedstawienie sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za rok 2021
8. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) Zatwierdzenie sprawozdania Rady Nadzorczej za 2021 rok
b) Zatwierdzenie sprawozdania Zarządu za 2021 rok
c) Zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2021 rok
d) Uchwalenie najwyższej sumy zobowiązań, jaką Spółdzielnia może zaciągnąć do 30 czerwca 2023 roku
9. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) Udzielenia absolutorium prezesowi Zarządu Spółdzielni Zbigniewowi Słomińskiemu za okres od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku
e) Udzielenia absolutorium wiceprezesowi Zarządu Spółdzielni Stanisławowi Zielkiewiczowi  za okres od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku
f) Udzielenia absolutorium członkowi Zarządu Spółdzielni Piotrowi Banaszkowi za okres od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku
10. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia lustracji za lata 2018-2022.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Spółdzielni ‚Pragnienie”.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu Zarządu.
13. Zakończenie obrad.

Za przyjęciem porządku obrad Walnego Zgromadzenia głosowało upoważnionych do głosowania: 76
Głosów „za”: 76
Głosów „przeciw”: 0
Głosów „wstrzymujący się”: 0

Uchwała nr 3/2022 została przyjęta.  

4. Przedstawienie sprawozdania Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za 2021 rok.

Sprawozdanie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” odczytał przewodniczący  Dariusz Owczarek.

5. Przedstawienie sprawozdania Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za rok 2021.

Sprawozdanie Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za rok 2021 odczytał p. Piotr Banaszek.

6. Przedstawienie sprawozdania finansowego Spółdzielni „Pragnienie” za rok 2021

Sprawozdanie finansowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za 2021 rok odczytała Główna Księgowa pani Bogumiła Lubard.

7. Przedstawienie protokołu Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej z dnia 28 maja 2021 roku i przeczytanie pełnomocnictw

Protokół Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej przeczytała pani Sekretarz.

O godzinie 10:00 na Walne Zgromadzenie doszedł członek Spółdzielni.

Czlonek Spółdzielni zadała pytanie odnośnie zobowiązań Urzędu Miasta Żyrardowa co do drogi osiedlowej Dziekańska. Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej wyjaśnia, że w momencie zbycia drogi owa droga stała się drogą miejską, a nie wewnątrzosiedlową. Dziekańska jest drogą publiczną, której zarządcą jest Urząd Miasta Żyrardowa i po stronie zarządcy jest prawidłowe oznakowanie tej drogi. Pani zapytała również jakie kroki zamierza poczynić Zarząd Spółdzielni aby zabezpieczyć bezpieczeństwo mieszkańców. Padła propozycja o wniesienie wniosku do Krajowej Inspekcji Dróg Krajowych i Autostrad o prawną kwalifikację drogi o nazwie Dziekańska.  

W tym miejscu padło pytanie o zakończenie remontu klatek schodowych. Członek Spółdzielni powiedziała, że kilkukrotnie zgłaszała poprawki co do wykonanego remontu w budynku przy ul. Izy Zielińskiej 27a jednak do tej pory nie zostały one zrobione. Pani zapytała  czy został podpisany protokół odbioru prac remontowych budynku przy ul. Izy Zielińskiej 27a. Wiceprezes powiedział, że protokół zdawczo-odbiorczy nie został jeszcze podpisany.
Uczestniczka zadała pytanie o to kto przygotowuje umowy o wykonywanie prac. Prezes Spółdzielni wyjaśnił, że każda umowa konsultowana jest z Radą Nadzorczą Spółdzielni.

Padło pytanie kto jest odpowiedzialny za odbiór robót budowlanych.
Padło pytanie o blok przy Fieldorfa-Nila 28. na co zostały przeznaczone pieniądze w wysokości 21 tyś. zł. Pytanie o pojawiający się grzyb. Główna Księgowa zaproponowała aby mieszkaniec przyszedł do spółdzielni, a wtedy będzie miał udzielony wgląd do zestawienia wydatków Spółdzielni na dany blok.
Pani zadała pytanie o dostęp do składników czynszu, czy każdy członek spółdzielnie może mieć  taki dostęp. Pracowniczka Spółdzielni odpowiedziała, że każdy członek ma jak najbardziej możliwość zostania poinformowanym o składników czynszu. Przy każdych podwyżkach każdy jest zawiadamiany.

8. Głosowanie za przyjęciem Sprawozdania Rady Nadzorczej za 2021 rok

Za przyjęciem sprawozdania Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” głosowało upoważnionych do głosowania: 76
Za przyjęciem uchwały: 71
Przeciw: 5
Wstrzymał się: 0

Uchwała nr 4/2022 została przyjęta.  

9. Głosowanie za przyjęciem sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie”

Za przyjęciem sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie”

Upoważnionych do głosowania: 76 osób
Głosów „za”: 20
Głosów „przeciw”: 48
Głosów „wstrzymujący się”: 8


Uchwała nr 5/2022 została przyjęta.

10. Głosowanie za przyjęciem uchwalenia najwyższej sumy zobowiązań, jaką Spółdzielnia może zaciągnąć do 30 czerwca 2023 r.
• Pytanie o program - docieplenie fundamentów, balkonów
• Pytanie jakie rozwiązania ekologiczne przewiduje Zarząd Spółdzielni
• Pytanie o koszty umowy. Umowa zawierana jest do 15 lat
• Prośba o ocenę skutków ryzyka i kosztów.

Piotr Banaszek udzielił odpowiedzi na powyższe pytania. Członek Prezydium Ernest Surmacz wystąpił o przygotowanie szczegółowego kosztorysu inwestycji.
Członek Zarządu Piotr Banaszek odpowiada na zadane pytania, mówi o założeniach programu.
Prezes Zarządu Spółdzielni wyjaśnia na czym polega owa uchwała.

Upoważnionych do głosowania:  72 osób
Głosów „za”:  57
Głosów „przeciw”: 11
Głosów „wstrzymujący się”: 4

Uchwała nr 6/2022 została przyjęta

11. Udzielenie absolutorium dla członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie”

Za udzieleniem absolutorium dla Pana Zbigniewa Słomińskiego - Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” za okres 1 stycznia 2021 roku do 31 stycznia 2021 roku

Upoważnionych do głosowania: 76
Za przyjęciem uchwały: 21
Przeciw: 44
Głosów „wstrzymujący się”: 8

Uchwała nr została 7/2022 nie została przyjęta.

Za udzieleniem absolutorium dla Pana Stanisława Zielkiewicza - Wiceprezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” 1 stycznia 2021 roku do 31 stycznia 2021 roku

Upoważnionych do głosowania: 73
Głosów „za”: 19
Głosów „przeciw”: 50
Głosów „wstrzymujący się”: 4

Uchwała nr została 8/2022  nie została przyjęta.

Za udzieleniem absolutorium dla Pana Piotra Banaszka - Członka Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” 1 stycznia 2021 roku do 31 stycznia 2021 roku

Upoważnionych do głosowania: 76
Głosów „za”: 38
Głosów „przeciw”: 4
Głosów „wstrzymujący się”: 26
Uchwała nr została  9/2022  została przyjęta.

12. Głosowanie za uchwaleniem uchwały w przedmiocie przeprowadzenia lustracji za lata 2018-2022

Upoważnionych do głosowania: 73
Głosów „za”: 69
Głosów „przeciw”: 0
Głosów „wstrzymujący się”: 4
Uchwała nr została  10/2022  została przyjęta.

13. Głosowanie za przyjęciem uchwały w przedmiocie zmiany Statutu Spółdzielni

Pytania o to kto po zmianach będzie mógł podejmować decyzje, kto będzie miał głos w sprawie odwołania członka Zarządu Spółdzielni, jakie prawne zmiany zostaną wprowadzone poprzez zmianę Statutu Spółdzielni. Prawnik tłumaczy na jakich zasadach odbywają się wybory Zarządu. Odczytanie przepisów.  Ernest Surmacz wytłumaczył zebranym na czym polegają planowane zmiany w statucie.

Upoważnionych do głosowania: 75
Głosów „za”: 52
Głosów „przeciw”: 21
Głosów „wstrzymujący się”: 2

Uchwała nr została 11/2022  została przyjęta.

14. Głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie zmiany Zarządu Spółdzielni

Za odwołaniem Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” - Zbigniewa Słomińskiego

Upoważnionych do głosowania: 67
Głosów „za”: 54
Głosów „przeciw”: 9
Głosów „wstrzymujący się”: 4

Uchwała nr została  12/2022  została przyjęta.


Za odwołaniem Wiceprezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Pragnienie” -

Upoważnionych do głosowania: 65
Głosów „za”: 55
Głosów „przeciw”: 7
Głosów „wstrzymujący się”: 3

Uchwała nr została  13/2022  została przyjęta.

15. Zamknięcie obrad Walnego Zgromadzenia.
Podpisy Prezydium Walnego Zgromadzenia
1.
2.
3.
Protokołowała: Karolina Romalska